Dagbesteding voor waardige en trotse ouderen
Komt de cliënt in de ouderenzorg waardig en trots de dag door?
Rode bakstenen en accreditatie in de zorg
Onlangs werd PREZO Verpleging, Verzorging en Thuiszorg opnieuw geaccrediteerd door de Raad van Accreditatie (RvA). Maar wat zegt accreditatie eigenlijk over de constante kwaliteit van ons product? We leveren nu eenmaal geen rode bakstenen.
Kwaliteitsindicatoren: gooi ze overboord!
1 augustus 2018
Blog
Waarom? Omdat de meeste niets zeggen over kwaliteit!
We moeten het wel eerst eens zijn over de definitie van kwaliteit. Lean is daar heel duidelijk over: kwaliteit is in een keer goed doen wat de cliënt verwacht en wat jouw vakmanschap je ingeeft.
WNT – wat merken we daar nu van?
16 juni 2018
Blog
Op 1 januari 2013 trad de WNT-1 in werking en bepaalde dat topfunctionarissen in publieke en semipublieke instellingen een beloning van 130 procent van het ministersalaris mogen krijgen, de zg. ‘Balkenendenorm’. Drie jaar later is de maximale beloning met de invoering van WNT-2 terug gebracht naar 100 procent. Wel is er een aantal jaren sprake geweest van een overgangsperiode.